Fremover skal frontpersonalet hos forskellige aktører i Destination Nord arbejde sammen om en række tiltag i regi af et nyetableret netværk, hvormed man ønsker at højne turisterne oplevelse.
De kolde måneder er for længst overstået, og foråret har godt fat i Danmark. Det betyder også, at højsæsonen venter lige om hjørnet, og derfor er man flere steder i gang med at ruste sig til, at danske og udenlandske turister indtager ferielandet.
I den forbindelse har Destination Nord taget initiativ til at etablere et nyt netværk, der har til formål at sørge for, at de turister, der besøger den østlige del af Nordjylland, bliver taget godt imod og får indsigt i alle de oplevelser, der er at finde på egnen.
Meningen er, at det nye netværk skal samle frontpersonale i turisterhvervet og iværksætte flere tiltag, hvorigennem man vil forsøge at give gæster på landsdelens hoteller, campingpladser, restauranter og attraktioner en oplevelse af, at hele destinationen tager godt imod dem.
Håber på mersalg
Destination Nord oplyser, at man har en ambition om, at vidensdeling, erfaringsudveksling og -samling samt såkaldte værdiskabende initiativer på tværs af fagområder og geografi skal være det fundament, som gæsteservicenetværket hviler på.
Deltagerne i netværket får også mulighed for at drøfte og finde fælles løsninger på eventuelle udfordringer, ligesom man ved hjælp af blandt andet anbefalinger håber at kunne øge mersalget og krydssalget mellem destinationens forskellige besøgssteder.
Dermed regner man med, at turister får lyst til at opleve endnu mere af egnen eller at komme på besøg en anden gang. Destination Nord håber, at en højere grad af gæsteudveksling vil smitte positivt af på de forskellige aktører i kommunerne Frederikshavn, Læsø, Brønderslev og Aalborg.
Oplever interesse
Sabine Lyckegaard, der er ansvarlig for udvikling af gæsteservice hos Destination Nord, fortæller, at man allerede oplever, at der er blevet taget notits af initiativet flere steder i markedet.
”Vi har en ambition om at levere gæsteservice i verdensklasse, og vi ved samtidig af erfaring, at alle indsatser lykkes bedst, når vi samarbejder i erhvervet på tværs af brancher og fagområder,” siger Sabine Lyckegaard.
”At dømme efter interessen fra turismeerhvervet både overnatningssteder, attraktioner med videre, så er de nordjyske virksomheder stærkt interesseret i netværket.”
Netværket mødes første gang fredag den 16. maj først på Kystmuseet Bangsbo i Frederikshavn og dernæst på Kunsten Museum of Modern Art i Aalborg.
Relaterede artikler:
Destination Nords direktør stopper