Mette Rodenhuis-Carlsen (tv.) og Ghita Scharling Sørensen (th.). (Foto: VisitDenmark).

Ny chef skal styrke bånd mellem VDK og destinationer

VisitDenmark ønsker at styrke sammenhængskraften i Turismedanmark. Derfor har organisationen nu oprettet en ny chefstilling, som skal løfte det strategiske arbejde.

VisitDenmark ønsker at styrke samarbejdet med landets 19 destinationsselskaber. Derfor har man oprettet en ny stilling som chef for destinationssamarbejde, og den kommer Mette Rodenhuis-Carlsen til at beklæde fra den 1. februar.

Selvom cheftitlen er ny, er Mette Rodenhuis-Carlsen bestemt ikke noget nyt ansigt i VisitDenmark. Hun har arbejdet i organisationen i 17 år, hvoraf 12 har været som markedschef i Nederlandene.

For at stoledansen kan gå op, overtager den nuværende markedschef for Italien og Frankrig, Ghita Scharling Sørensen, også ansvaret for Nederlandene.

”Samarbejdet med destinationsselskaberne har høj prioritet for VisitDenmark, og med Mette Rodenhuis-Carlsen som omdrejningspunkt har vi de bedste forudsætninger for at styrke og udvikle det yderligere. Som markedschef har hun et solidt kendskab til destinationerne, og hun har over en årrække opbygget stærke relationer, som hun tager med sig i det nye job,” siger Mads Schreiner, international markedsdirektør i VisitDenmark.

VisitDenmark oplyser i øvrigt, at Mette Rodenhuis-Carlsen allerede igennem længere tid har været en af de drivende kræfter bag udviklingen af nye destinationspartnerplaner, som hun nu skal stå for at føre ud i livet.

Skal styrke bånd i praksis
VisitDenmark oplyser, at en central del af organisationens strategi netop er at styrke båndene til destinationsselskaberne.

I den nyoprettede stilling skal Mette Rodenhuis-Carlsen være destinationsselskabernes kontaktperson i VisitDenmark, ligesom hun også skal stå for netværksmøder og partnerdage samt sikre et godt kommunikationsflow mellem destinationsselskaberne og VisitDenmark.

”Jeg har altid været drevet af at skabe resultater i fællesskab, og det arbejde glæder jeg mig til at fortsætte – i en anden rolle og med et nyt fokus. Sammenhængskraften er afgørende for succesen i dansk turisme, og jeg er overbevist om, at der er meget at hente ved at arbejde endnu mere på tværs,” siger Mette Rodenhuis-Carlsen.

Mens hun indtager den nye stilling per 1. februar, kommer hun til at være markedsansvarlig helt frem til den 19. juni for at sikre en god overlevering til Ghita Scharling Sørensen. Fra den 1. august kommer Mette Rodenhuis-Carlsen til at bo i Danmark, og basen bliver Nordjylland, lyder det.

 

Relaterede artikler:

Attraktion kører ny leder i stilling

Forhenværende nationalbankdirektør i spidsen for attraktion

Henter ny direktør: ”Jeg glæder mig utroligt meget”