Tidligere i år overtog Strawberry driften af Hotel The Reef i Frederikshavn. Nu sætter man gang i en omfattende renovering, som skal gøre hotellet mere attraktivt for både gæster og lokale.
I april meddelte det svenske færgerederi, Stena Line, at driften af rederiets hotel The Reef i Frederikshavn ville overgå fra Scandic til Strawberry. Til Turisme24.dk fortalte Trade Director i Stena Line, Christina Bromander, at hotellet trænger til en renovering, og at Strawberry i den forbindelse kom med et spændende koncept.
Her i november påbegyndes renoveringen af hotellet, som nu hedder Quality Hotel The Reef. Renoveringen er omfattende, oplyser Stena Line i en pressemeddelelse, og den indebærer hotellets 1.500 kvadratmeter store badeland, fællesområder, konferencefaciliteter og hotellobby.
Hotellet vil også få et nyt restaurantkoncept, og det er håbet, at tiltagene vil øge Frederikshavns attraktivitet og skabe en oplevelse, som både gæster og lokale har lyst til at opleve.
“Ambitionen er at skabe en endnu mere attraktiv destination og løfte kvaliteten yderligere. Hotellet har været et populært rejsemål i generationer, og den position vil vi bygge videre på. Vi ser frem til at fortsætte med at udvikle konceptet og skabe uforglemmelige oplevelser i Frederikshavn sammen med vores gæster,” siger Jannicka Jingryd, vicedirektør hos Quality Hotels i Strawberry.
Vil sikre gæsternes oplevelser
Quality Hotel The Reef har 210 hotelværelser, der alle blev renoveret i 2020. Hotellets badeland har 10 bassiner, og der er også konference- og eventlokaler, et fitnesscenter og to restauranter.
Mens renoveringen står på, kommer hotellet fortsat til at tage imod gæster, og direktør Marianne Bredevang fortæller, at man gør, hvad man kan, for at gæsterne alligevel kan få sig en god oplevelse.
“I de kommende måneder vil vi gøre vores yderste for at sikre vores gæsters oplevelser, mens vi realiserer de ambitiøse visioner og løfter Frederikshavn som en meget attraktiv destination,” siger hoteldirektøren.
Renoveringen betyder dog, at et af hotellets største aktiver, badelandet, holder lukket fra den 4. november og frem til sommeren 2025.
Det er i øvrigt anden gang, at hotellet må lukke badelandet i år. Den 6. juli måtte badelandet nemlig lukke ned, da en uvelkommen gæst i form af en rotte var flyttet ind. Næsten 20 dage senere kunne hotellet dog oplyse, at badelandet atter var rottefrit. Til Turisme24.dk fortalte Marianne Bredevang dengang, at nedlukningen af badelandet landede lige midt i højsæsonen, hvilket har haft betydning for salget.
Relaterede artikler:
Overtager fra Scandic: Ejer vil modernisere kendt hotel