Hotel Eyde i Herning. (Foto: Hotel Eyde | PR)

Kendt provinshotel skal have direktør

Da den nuværende hotelchef ønsker at lade sig pensionere senere i år, har ejerne af Hotel Eyde valgt, at der skal ansættes en decideret hoteldirektør.

Det kendte og centrale Best Western Plus Hotel Eyde har i mange år huset almindelige gæster såvel som kendte musikere og entertainere, der har været på turné og haft behov for et sted at overnatte i Herning.

Hotellet har i alt 82 medarbejdere, som styres af fire ledere, der har ansvaret for hvert deres område af driften. Det ændres der dog på fra den 1. november. Agnetha Nielsen, som for nuværende er hotelchef, har nemlig besluttet, at hun ønsker at lade sig pensionere.

Når Agnetha Nielsen går på pension, efterlader det et hul i den daglige ledelse. Den består i dag – udover hotelchefen – af salg- og bookingchef Lone Nissen, inspektør Jimmi Nielsen og køkkenchef Jakob Nielsen. Derfor har familien Diderichsen, som har ejet Hotel Eyde siden 1983, valgt, at der skal ansættes en hoteldirektør.

Vil ikke ændre på hotellets værdisæt
Hotellets ejere har lavet en aftale med konsulenthuset Telling & Nesager, som har speciale i hotelbranchen. Konsulentvirksomheden har fået til opgave at bistå med rekrutteringen af den nye hoteldirektør. Det lyder dog, at det ikke vil betyde store ændringer i den daglige ledelse.

Agnetha Nielsen fratræder som hotelchef. (Foto: Hotel Eyde)

”Agnetha Nielsen har sammen med lederkollegerne gjort en kæmpe indsats i spidsen for hotellet og vores dygtige medarbejdere. De tre øvrige medlemmer af den nuværende ledergruppe fortsætter i deres funktioner. Det er både ejerne og bestyrelsen glade for,” udtaler bestyrelsesformand Poul Müller fra hotellet.

Bestyrelsesformanden fastslår desuden, at ændringen i ledelsesstrukturen på Hotel Eyde ikke kommer til at ændre på de værdier, som hotellet drives efter. Tilgangen har altid været, at man skal følge med tiden og holde et højt niveau, men at det samtidig skal med respekt for hotellets mere end 180 år lange historie, og sådan skal det fortsat være.

Får hjælp til at finde det rigtige match
Siden familien Diderichsen overtog det kendte hotel, er der både blevet bygget flere værelser og de allerede eksisterende er blevet opgraderet. I tillæg til de i alt 136 værelser, som Hotel Eyde råder over, har hotellet også både møde- samt selskabsfaciliteter.

Derudover vil en kommende hoteldirektør også skulle forholde sig til driften af to restauranter. Hotellet driver både restauranten Skt. Jørgen, men sidste år åbnede Hotel Eyde ligeledes en morgenmadsrestaurant, der kaldes Diplomaten.

”Vi har en god og sund forretning, og vi ser frem til, at den kommende direktør kan fortsætte den gode udvikling og komme med ny inspiration til vores fortsatte udvikling,” slår bestyrelsesformand Poul Müller fra Hotel Eyde fast.

 

Relaterede artikler:

Nedskæringer for studerende rammer også hoteller

Disse 21 danske hoteller fik sidste år Green Key

Hotel Eyde opgraderes