Feriehus udlejet af DanCenter. Arkivfoto: DanCenter.

Investerer millioner i stor feriehusudlejer

En stor dansk feriehusudlejer ønsker at tiltrække flere gæster til huse i hele Danmark. Nu investerer moderselskabet millioner i en kampagne, der skal styrke tiltrækningen.

Markedsføringen hos den store feriehusudlejer DanCenter har fået sig et løft. I en pressemeddelelse meddeler bureauet nemlig en markedsføringsinvestering på 1,8 millioner euro, svarende til et stykke over 13 millioner kroner.

Initiativet har til formål at gøre danske sommerhuse mere tilgængelige og attraktive for internationale såvel som indenlandske besøgende, lyder det.

“Denne investering repræsenterer vores hidtil stærkeste forpligtelse til at fremme turismen af internationale gæster i Danmarks landdistrikter. Ved at lancere denne omfattende marketingkampagne på tværs af tv og sociale medier gør vi det nemmere og mere attraktivt for indenlandske – såvel som internationale – turister at prioritere Danmark og udforske dets smukke landskab og kystregioner. Dette initiativ understøtter direkte regeringens vision om bæredygtig turismevækst i landdistrikterne,” fortæller Rachit Srivastava, COO hos OYO Vacation Homes, DanCenters indiske moderselskab.

Skal fremhæve sommerhuses charme
Hos OYO Vacation Homes oplyser man, at investeringen kommer i kølvandet på regeringens nye nationale turismestrategi, som sigter efter 200 milliarder kroner i turismeindtægter i 2030.

Marketingkampagnen vil have fokus på at fremme tiltrækningen af turister i både høj- og skuldersæsonerne og en mere jævn fordeling af turismen på tværs af Danmarks regioner, oplyser DanCenter.

Kampagnen går efter at fremhæve charmen ved sommerhuse i hele Danmark. Den er udviklet af NORD DDB og produceret af Holy Ravioli, og den blev lanceret i 2025 på tværs af Danmark, Tyskland, Belgien og Holland.

Skiftede erhvervsorganisation
DanCenter blev for nylig i øvrigt medlem af Dansk Industri, og man er kommet med i netværket hos DI Turisme, Kultur & Oplevelser. Til gengæld meldte man sig ud af Feriehusudlejernes Brancheforening.

Det skete, efter at brancheforeningens direktør, Pernille Kofod Lydolph, bad DanCenter om at forholde sig til foreningens etiske regelsæt.

Det gjorde hun, da 2024 mildt sagt var et turbulent år for DanCenter. Dels har gæster klaget over, at det ikke har været til at komme i kontakt med DanCenter, mens gæster på grund af et fejlslagent bookingkoncept oplevede, at deres bookinger med kort varsel blev annulleret.

Derudover oplevede virksomheder, som leverer services til DanCenter, at bureauet ikke betalte de fakturaer, som leverandørerne sendte.

DanCenter har garanteret, at sidstnævnte problemer er løst, mens man har taget skridt for at adressere klager fra gæster, blandt andet ved at etablere et nyt callcenter i Aarhus.

 

Relaterede artikler:

“Vi har fortsat en stærk opbakning”

Efter kritik: DanCenter åbner nyt callcenter i Aarhus

”Jeg vil gerne anerkende de udfordringer, der har været”