Brøchner Hotels sætter senere i oktober en kampagne i gang, som skal hjælpe udsatte borgere. Her kan alle interesserede blandt andet købe en kop kaffe for et par underbukser.
Den københavnske hotelkæde Brøchner Hotels vil have dig til at give dem dine underbukser. Men bare rolig. Det er til en god sags tjeneste.
For tredje år i træk gennemfører kæden nemlig initiativet Pass it On, som sigter efter at få københavnere og hotelgæster til at donere brugt tøj til fordel for byens udsatte borgere.
Kampagnen er blevet til i et samarbejde mellem Brøchner Hotels og Aktivitetscenter Sundholm, som sørger for, at donationerne når frem til dem med det største behov. Som tak tilbyder Brøchners hoteller en gratis kop kaffe til alle, som donerer.
Søger særligt sokker og underbukser
Kampagnen kører fra den 21. oktober til den 3. november, og i det tidsrum kan tøj afleveres til Brøchners tre hoteller i København. Det drejer sig om hotellerne Hotel SP34, Sankt Peders Stræde 34, Hotel Danmark, Vester Voldgade 89 og Hotel Ottilia, Bryggernes Plads 7.
I en pressemeddelelse oplyser Brøchner Hotels, at man særligt søger basalt tøj som undertøj og sokker, da det er nogle af de fornødenheder, som er mest efterspurgte, men som sjældent bliver doneret.
For hver donation af disse genstande vil Brøchner Hotels desuden matche donationen og fordoble antallet af underbukser og strømper under parolen “a pair for a pair,” så flere får gavn af donationerne.
“Vi ønsker at gøre en forskel, hvor det virkelig betyder noget. Undertøj og sokker er ikke det, man først tænker på at donere, men det er en stor mangelvare blandt udsatte grupper. Med Pass it On giver vi folk mulighed for at hjælpe, og som tak får de en kop kaffe på vores regning,” siger Stine Skouborg, bæredygtighedsdirektør hos Brøchner Hotels.
En del af bæredygtighedsstrategi
Pass it On afholdes to gange om året omkring årstidernes skiften, hvor mange alligevel rydder op i deres garderobe.
Efter kampagnens afslutning vil Aktivitetscenter Sundholm, som yder hjælp til hjemløse og socialt udsatte i København, stå for distributionen af det indsamlede tøj med assistance fra ansatte i Brøchner Hotels, oplyses det.
Pass it On er et eksempel på en række indsatser, som Brøchner Hotels, der er familieejet, står bag. Kampagnen er en del af kædens bæredygtighedsstrategi Sustainable Ways, som tidligere i år bevirkede, at Brøchner Hotels kunne inkassere en B Corp-certificering, der stiller strenge miljø- og bæredygtighedskrav til virksomheder.
Relaterede artikler:
Brøchner ekspanderer i Carlsberg Byen