Radisson øger fokus på bæredygtige møder og konferencer. Arkivfoto fra Radisson BLU Scandinavian Hotel Conference Centre i Aarhus via VisitAarhus.

Hotelkæde tilbyder CO2-negative møder

”Carbon Negative. Planet Positive” er overskriften for et midlertidigt initiativ fra Radisson Hotel Group til at sikre en positiv klimaeffekt af møder på 400 af kædens hoteller.

For hvert afholdt møde kompenserer hotelkæden den dobbelte mængde udledte CO2 uden ekstra udgift til kunderne, skriver Radisson i en pressemeddelelse.

Tiltaget ”Carbon Negative. Planet Positive” gælder dog kun for møder booket inden 31. januar næste år og med afholdelse inden 31. marts i det nye år.

CO2-negative møder er et skridt i Radisson Hotel Groups bæredygtighedsstrategi om at nedbringe gruppens samlede udledning af CO2 med 30 procent og styrke den globale hotelkædes forpligtelse til 100 procent CO2-neutrale møder, som siden 2019 har været en grundpille på gruppens 1.600 hoteller.

Eric de Neef, kommerciel direktør i Radisson-kæden, siger i pressemeddelelsen: ”På FN’s kommende globale COP26 klimatopmøde i Glasgow vil globale ledere igen mødes for at diskutere klimaforandring. I Radisson Hotel Group gennemgår vi konstant, hvordan vi som global virksomhed kan påvirke klimaet i en positiv retning, og hvordan vi kan være med til at rykke grænserne inden for vores egen industri.

Radisson er stolt over at gå forrest med dette initiativ og tror på, at mødeplanlæggere verden over kan se, hvilken klimamæssig forskel, de kan gøre, når vi igen mødes face-to-face,” siger Eric de Neef.

Vi skal sikre positive klimaaftryk
Inge Huijbrechts, der er chef hos Radisson for bæredygtighed og kommunikation, siger i pressemeddelelsen:

”I takt med, at forretningsrejser vender tilbage, er det nu, vi skal sikre positive klimaaftryk. For Radisson Hotel Group er det vigtigt at kompensere for CO2-udledning i tråd med FN’s verdensmål. Derfor vælger vi kompensationsprojekter, som ikke kun gavner miljøet, men også er socialt relevante.”

Hotelkoncernen Radisson Hotel Group dækker ni varemærker med over 1.600 hoteller i 120 lande verden over. Kædens varemærker er Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson, Radisson Red, Radisson Individuals, Park Plaza, Park Inn by Radisson, Country Inn & Suites by Radisson samt Prizeotel.

Det nyeste Radisson-hotel i Danmark er Radisson Red med 78 værelser i Aarhus. Radisson Hotels Danmark omsatte for 608 millioner kroner i 2020, et minus på 62 procent, driftsresultat viste et tab på 213 millioner kroner, viste Berlingskes nye Guld-liste med Danmarks 1.000 største virksomheder i 2020 forleden.

Relaterede artikler:

“Det man ser på hotellet genspejler Aarhus”

Flere virksomheder med bæredygtige rejseprogrammer

”Dette er nok vores bedste danske hotel”