Signe Vognsen de Vos. PR-foto.

Hotelkæde henter ny chef fra friluftsbranchen

Danmarks største hotelkæde henter ny markedsføringsprofil fra outdoorbranchen. Hun skal nu være med til at facilitere kædens vækst.

Small Danish Hotels er i vækst. Senest udvidede kæden med Hvalpsund Færgekro og Hotel Røde-Kro. Hotelkæden ønsker dog at stimulere væksten yderligere og styrke sit brand.

Derfor har man nu hentet 45-årige Signe Vognsen de Vos som marketingchef. De Vos kommer fra en stilling som marketingchef hos outdoorvirksomheden Oase Outdoor, hvor hun stod for markedsføring og oplevelsesformidling. Inden skiftet til Small Danish Hotels nåede hun at arbejde for virksomheden i næsten 13 år.

”Signe Vognsen de Vos kommer med en skarp kommerciel baggrund inden for konceptudvikling, strategi og e-commerce. Signes forretningsforståelse for at drive salg via et afsæt i kundernes behov og kendskab skal være med til at løfte Small Danish Hotels til nye højder. Samtidig skal Signe styrke og videreudvikle hotelkædens profilering og digitale platforme,” siger Finn Kræfting, administrerende direktør i Small Danish Hotels.

Signe Vognsen de Vos er uddannet cand.merc. fra Aalborg Universitet med speciale i branding og forbrugerperceptioner. Hun bor i Horsens sammen med ægtefællen Hans og parrets to teenagebørn.

Hun er tiltrådt som marketingchef i Small Danish Hotels den 1. marts, og har overtaget stillingen fra Anja Povlsen.

I gang med digitalisering
Small Danish Hotels er aktuelt i gang med en digitaliseringsproces, hvor man har afskaffet de klassiske informationsmapper, som kæden før udleverede til gæster ved ankomst.

I stedet modtager hotelkædens gæster nu informationen på deres telefoner, hvor det også er muligt at bestille roomservice, booke bord i kædens restaurantener og få målrettede informationer, allerede inden de ankommer til hotellet.

Digitaliseringen betyder, at kæden sparer 65-70 kilo papir per værelse om året. Med 4.000 værelser under sit navn betyder det, at Small Danish Hotels hvert år vil skære forbruget på papir med 270 ton årligt.

”Det personlige møde med gæsten vægter stadig højt, men gennem den digitale platform kan vi kommunikere med gæsten og skræddersy informations-flowet, så det matcher både gæstens og hotellets behov,” har Finn Kræfting tidligere sagt om digitaliseringen.

 

Relaterede artikler:

Dansk hotelkæde henter ny direktør hos konkurrent

Passioneret chef gør comeback på Clarion

Fra Bali til Sønderborg: Ny direktør til Alsik