The Falcon Hotel. (Foto: Destination Bornholm).

HORESTA vil netværke på Folkemødet

Når Folkemødet atter inviterer meningsdannere og branchefolk til Bornholm om en måneds tid, bliver det med øget fokus på turistbranchen. HORESTA er gået sammen med betalingsudbyderen Viva.com om et tre dage langt netværksevent.

Mellem den 13. og den 15. juni løber Folkemødet af stablen på Bornholm, og i år bliver det med ekstra fokus på hotel-, restaurant- og turisterhvervet. HORESTA er nemlig gået sammen Viva.com om at arrangere et tre dage langt arrangement på Falcon Hotel Sandvig, som ifølge HORESTA selv er en ny måde at sætte fokus på erhvervet.

”The Falcon Hotel i Sandvig bliver samlingssted for branchen i år. Her mødes vi med erhvervet, politikere og andre folkemødedeltagere, som vi gerne vil samle for at netværke og indbyde til åben dialog. Det bliver en ny og anderledes måde at skabe stærke netværk på,” fortæller Jeppe Møller‐Herskind, der er viceadministrerende direktør i HORESTA, i en pressemeddelelse.

Samarbejder med stor spiller
Netværksarrangementet er kommet i stand i, hvad HORESTA kalder et strategisk partnerskab med betalingsudbyderen Viva.com, der tilbyder elektroniske betalingsløsninger i 24 lande.

Sammen ønsker samarbejdspartnerne at sætte fokus på, hvordan branchens udfordringer kan løses og på, hvordan potentialer for vækst kan få det bedste muligheder for at blive udnyttet. Derudover vil der i løbet af de tre dage også være tid og rum til, at branchens folk kan netværke og udveksle erfaringer.

Blandt aktiviteterne er blandt andet et såkaldt garden party og middagsselskaber for brancheprofiler og andre interessenter.

Derudover inviterer HORESTA til en debat i Venstres have under konceptet ”HORESTA & Dilemmaknuserne,” hvor indbudte gæster vil blive testet af HORESTAs medlemmer i udfordringer som folk i branchen møder i deres dagligdag.

Mens HORESTA altså kommer til at stå for politisk dialog og networking, ønsker Viva.com at vise sine betalingsløsninger frem for branchen, fremgår det af samarbejdspartnernes fælles pressemeddelelse, og man vil overbevise branchens aktører om, at netop Vivas løsninger kan skabe en bedre oplevelse for gæsterne.

For Folkemødet som helhed er det ikke hotel-, restaurant- og turisterhvervet men forskning, som man i år ønsker at fokusere mere på. Arrangørerne bag Folkemødet har skabt en ny forskningsscene med det formål at trække videnskaben og topforskere dybere ind i den demokratiske samtale, oplyser Folketmødet på sin hjemmeside.

 

Relaterede artikler:

Ny mand i front for HORESTAs bæredygtighedsarbejde

HORESTA giver bud på styrket turisme i landområder

Ny HORESTA-formand i hovedstaden