Efter en virksomhedsfusion er en dansk-norsk glampingplatform gået på jagt efter ny kapital. Med en crowdfunding-kampagne har man hentet millioner til virksomheden.
I starten af 2024 fusionerede den danske overnatningsplatform Owayy med sin norske konkurrent Campanyon.
Efterfølgende er det nye selskab gået på jagt efter mere kapital, og det har man gjort på den norske crowdfunding-platform Folkeinvest, som henvender sig til investorer, der ønsker at investere i startups. Faktisk blev der tilført mere kapital, end man forventede. Det blev således til 5,3 millioner danske kroner i solgte aktier.
Campanyon er en OTA, som tilbyder unikke overnatningsmuligheder i den skandinaviske natur såsom glampingtelte, hytter og lignende. Mere end 500 personer valgte at investere i Campanyons crowdfunding-kampagne, og iblandt dem er mange, som allerede gør brug af platformen, oplyser Campanyon i en pressemeddelelse.
“Det er inspirerende og motiverende at se, hvor stor en interesse der har været for Campanyons investeringsrunde, og at en masse af vores værter og brugere af platformen har valgt at deltage i runden og investere. Det er et stort skulderklap og et vidnesbyrd om, at vi gør noget rigtigt og er på rette vej,” udtaler Campanyons administrerende direktør, Kristian Qwist Adolphsen.
Han tilføjer, at han ser den store interesse som et vink med en vognstang om, at bæredygtige rejseoplevelser er efterspurgte.
Vil have turisterne ud i naturen
Campanyon oplyser, at mere end 40.000 gæster på nuværende tidspunkt har benyttet platformen til at booke et ophold. Indtil videre tilbyder man naturnære glampingtelte, trætophytter og små hytter i Danmark, Sverige og Norge, men planen er en videre ekspansion i Europa.
“Vi ønsker at skabe en rejseplatform, der hjælper folk med at opdage naturen på en nem og brugervenlig måde. Det betyder, at vi giver små værter de værktøjer, de har brug for til at drive en rentabel forretning, samtidig med at vi gør det lettere for gæster at finde unikke overnatningssteder og komme på eventyr,” siger Kristian Qwist Adolphsen.
De midler, som man er lykkedes med at skaffe gennem crowdfunding-kampagnen, vil blandt andet blive brugt til at udbrede kendskabet til platformen, så flere booker ophold gennem Campanyon.
Man vil også videreudvikle digitale løsninger, herunder en integration, som gør det muligt for udlejere at bruge Campanyons teknologi på deres egne hjemmesider, oplyses det.
Relaterede artikler:
Dansk overnatningsplatform fusionerer med international konkurrent