Flere nordsjællændere og københavnere skal tage på ferie på Fyn og Øerne. Det er målet for Destination Fyn, som netop er taget på Heartland Festival for at promovere sig.
I disse dage løber årets Heartland Festival af stablen ved Egeskov Slot på Fyn. Og i år bliver det med en større tilstedeværelse fra Destination Fyn. Det oplyser destinationsselskabet i et nyhedsbrev.
På festivalen har man skabt en lounge. Håbet er, at den kan fungere som en lille oase, hvor gæsterne kan komme ned i gear, slippe kreativiteten løs og gå på opdagelse i nogle af de ting, som Fyn og Øerne har at byde på.
Gæster i loungen kan blandt andet sende gammeldags postkort fra Fyn og Øerne, de kan lave såkaldte friendship bracelets, og så kan man få en midlertidig tatovering med ordene ”Fyn skal det være.” Alle, der besøger loungen og er en del af aktiviteterne, får også et lod i destinationsselskabets tombola med fynske præmier.
Smagsoplevelser og fokus på fynsk dialekt
Ud over armbånd og postkort byder Destination Fyn også på events under festivalen. Torsdag – på festivalens første dag – stod man bag ”Smagen af Fyn.”
Her kunne besøgende smage på rygeost, brunsviger og syrener. Og man bød også på en helt ny cocktail i form af Fyn Collins, som ifølge Destination Fyn smager af ”fynske syrenhegn på en solvarm forårsdag.”
Lørdag står den på eventen ”Lyden af Fyn,” hvor dialektforsker Kirstine Boas gør de fremmødte klogere på den fynske dialekt, når hun fortæller om sit arbejde med at undersøge brugen af dialekt blandt fynske unge og læser op fra ”Kirstines ABC på fynsk”.
Går efter at tiltrække sjællændere
Det er ikke nogen tilfældighed, at Destination Fyn har valgt at være til stede på lige netop Heartland Festival. 53 procent af festivalens gæster er nemlig fra København og Nordsjælland.
Destination Fyn går efter at øge antallet af danske turister. Navnlig turister fra København og Nordsjælland er en målgruppe, som Destination Fyn godt kunne tænke sig at tiltrække. Den ambition er en del af Udviklingsplan for Fyn og Øerne, som blev lanceret for et år siden i riddersalen på netop Egeskov, hvor festivalen også finder sted.
Rammen, som destinationsselskabet markedsfører sig under på festivalen, er ”Fyn skal det være.” Den bygger videre på en kampagne, som har kørt digitalt og som outdoor i netop København og Nordsjælland.
”Håbet er, at ’Fyn skal det være’-payoff’et skaber genklang hos målgruppen og bundfælder sig, så de inspireres til at komme tilbage til Fyn og Øerne efter endnu mere af det lækre og unikke, vi har at byde på,” skriver Destination Fyn.
Relaterede artikler:
Vil give turister endnu en grund til at besøge Odense