Jesperhus’ kommende nye administrerende direktør, Thomas Buch Tøstesen, til højre, interviewes til Jesperhus’ børnekanaler på sociale medier. Foto: Simon Overgaard, Jesperhus.

Forlystelsespark henter ny topdirektør i Legoland

Thomas Buch Thøstesen, hoteldirektør hos Legoland Billund, bliver fra 1. august ny administrerende direktør for Jesperhus Feriepark på Mors. Forlystelsesparken blev sidste år købt af kapitalfond.

Thomas Buch Tøstesen, i dag hoteldirektør hos Legoland Billund Resort, er fra 1. august ny administrerende direktør for Jesperhus på limfjordsøen Mors.

Jesperhus blev ved årsskiftet overtaget af svenske First Camp, der kalder sig Skandinaviens største operatør af campingpladser, foreløbig har man otte alene i Danmark. First Camp ejes af kapitalfonden Norvestor. Jesperhus, der også har en stor campingplads, beskæftiger cirka 90 fastansatte og omkring 300 sæsonansatte.

Udskiftningen i direktørstolen kommer efter de fire Overgaard-brødre solgte Jesperhus til First Camp for en ikke oplyst sum.

Direktørskiftet giver ingen ændringer for gæsterne og Jesperhus Feriepark skal fortsætte det stærke fokus på at skabe ferieoplevelser for besøgende børnefamilier, oplyses det i en pressemeddelelse. Og der skal fortsat investeres i udviklingen af Jesperhus´ børneuniverser med nye figurer, shows og ikke mindst digitale oplevelser, ligesom der skal udvides med flere tematiserede oplevelser og feriehuse.

Danmarks næststørste børnekanal
”Den familiære stemning, der kendetegner oplevelsen ved at være gæst i Jesperhus, skal fastholdes. Vores fokus er fortsat et tæt forhold til gæsterne. Vi skal for eksempel fortsat have tæt kontakt med vores gæster i det daglige via blandt andet de sociale medier,” siger Thomas Buch Tøstesen i pressemeddelelsen og tilføjer:

Herudover forventer jeg, at Jesperhus bliver endnu mere digitale således, at gæsterne også tilbydes underholdning både før og efter, at de har været på besøg. Allerede nu er YouTube-kanalen Danmarks næststørste børnekanal, kun overgået af DR’s Ramasjang.”

Jesperhus Feriepark var i 2020 Danmarks 31. største turistattraktion med 166.000 gæster, et fald under coronakrisen på 32 procent i forhold til normalåret 2019, fremgår det af VisitDenmarks attraktionsliste.

Selve Jesperhus Blomsterpark åbnede første gang i 1966 og campingpladsen i 1976. Jesperhus har op imod en kvart million gæster om året, under normale år.

Relaterede artikler:

“Vores ejer køber gerne flere store campingpladser”

Green Key til Legolands tre overnatningssteder

Kapitalfond fortsætter opkøb i dansk turisme

Fire brødre sælger kendt dansk forlystelsespark

”Meget på spil efter turbulente år i turistmaskinen”