Fårup Sommerland får i år 120 åbningsdage. Den helt store attraktion i år bliver rutsjebanen Fønix, en investering på næsten 100 millioner kroner. Foto: Fårup Sommerland.

Fårup har boom i sæsonkort-salg og hotelbookinger

Fårup Sommerland har inden åbningen til højsæsonen solgt over halvdelen af de sæsonkort, der normalt sælges på en sæson. Og Hotel Fårup ligger i indeks 275 sammenlignet med sidste år.

Nordjyske Fårup Sommerland ser frem til en rigtig god sæson. Den nye sæson, der starter 9. april, byder blandt andet på indvielsen af Danmarks største og dyreste rutsjebane, Fønix, til 100 millioner kroner.

Fårup Sommerland mærker også den stigende interesse for ferie i Danmark, hvor forlystelsesparken allerede nu kan melde om rekordmange salg af sæsonkort og forhåndsbookinger på sit eget Hotel Fårup med 53 værelser.

I en pressemeddelelse oplyses det, at aktuelt er over halvdelen af de sæsonkort, der normalvis bliver solgt på en hel sæson, allerede solgt, mens Hotel Fårup ligger i indeks 275 sammenlignet med samme tidspunkt sidste år. Bookingerne fordeler sig særligt på forårsmånederne samt i august og september.

Yderst optimistisk
I pressemeddelelsen siger direktør i Fårup Sommerland, Niels Jørgen Jensen, der også er formand for VisitDenmark:

”Flere danskere har fået øjnene op for at holde ferie i Danmark, og vi glæder os over, at så mange igen i år er klar på at besøge Fårup. 2021 blev den tredjebedste i parkens historie med 608.000 besøgende, og vi er yderst optimistiske omkring den kommende sæson.

Salget af sæsonkort ligger over det niveau, vi er vant til på nuværende tidspunkt. Vi har desuden udvidet antallet af åbningsdage og holder åbent til efter efterårsferien.”

Jens Jørgen Nielsen sagde tidligere i år til STANDBY.DK om rutsjebanen Fønix, en investering på næsten 100 millioner kroner: ”Det er essensen for turisterhvervet, at jo bedre, vi lykkedes med at trække turisterne tilbage, jo bedre vil evnen også være til at investere i det danske turistprodukt i fremtiden.”

Han vurderer, at Fønix bliver en af årets største investeringer i dansk turisme. Parkens hidtil største investering var omkring 44 millioner kroner i 2013 for rutsjebanen Orkanen.

Relaterede artikler:

Forlystelsespark fik tredjebedste sæson nogensinde

“Vores ejer køber gerne flere store campingpladser”

Tivoli får mini-turpas til sine mindste gæster