HORESTA er kommet ud af 2024 med flere medlemmer, end man startede året med. I 2025 vil man fokusere på projekter, som kan øge tilgangen til data og styrke ESG, lyder det.
HORESTA er kommet ud af 2024 med flere medlemmer, end man entrerede året med. Ifølge en pressemeddelelse fra erhvervsorganisationen repræsenterer man nu langt over 2.300 medlemmer.
De nye medlemmer tæller både store spillere på restaurantområdet samt hoteller. Således nævner HORESTA selv Joe & the Juice, Madklubben, Bella Grande og Park Lane Copenhagen.
“2024 har vist, at vi står stærkere end nogensinde som branchefællesskab for turisme- og oplevelseserhvervet. Medlemsvæksten cementerer HORESTAs førerposition og sender dermed også et stærkt signal fra erhvervet om, at man ønsker at stå sammen med en klar stemme og arbejde for bedre rammevilkår,” siger konstitueret administrerende direktør Jeppe Møller-Herskind.
Møller-Herskind blev indsat som konstitueret direktør i december, da nu forhenværende direktør Pia E. Voss blev fyret med øjeblikkelig virkning, da det blev afsløret, at arbejdsmiljøet ikke var godt under hendes ledelse.
Jeppe Møller-Herskind fortæller, at HORESTA læser medlemstilgangen og det faktum, at også markante aktører vælger organisationen, som et tegn på, at der er efterspørgsel på HORESTAs produkt og rådgivning.
”Væksten vil i endnu højere grad styrke HORESTAs politiske gennemslagskraft, og vi ser frem til at skabe endnu flere resultater for erhvervet i 2025,” siger han.
Vil give medlemmer nye værktøjer
HORESTA ønsker, at organisationens medlemmer i fremtiden skal have flere værktøjer, og derfor har man i 2024 iværksat en række nye initiativer rettet mod hoteller, konferencecentre og restaurantkæder.
“Vi har arbejdet målrettet på en række nye og meget spændende projekter, som får stor betydning for branchens adgang til data og giver helt nye muligheder i den grønne omstilling på tværs af vores branche. I 2025 lancerer vi blandt andet en ny videnbank for hoteller, som vil blive brancheførende,” siger Jeppe Møller-Herskind og fortsætter:
”Vi har også et nyt ESG-værktøj på vej, som vil give vores medlemsvirksomheder langt større mulighed for at monitere deres udvikling med indsatser på miljø, sociale indsatser og governance. Det glæder vi os enormt meget til at lancere.”
HORESTA oplyser, at man ser medlemsvæksten i 2024 som en vigtig milepæl. Organisationen forventer i øvrigt yderligere vækst i 2025.
“Vi går ind i det nye år med et stærkere netværk end nogensinde før. Sammen kan vi fortsætte med at udvikle og løfte hele turisme- og oplevelseserhvervet,” siger Jeppe Møller-Herskind.
Relaterede artikler:
Ny information førte til straksfyring i HORESTA
HORESTA-formand i internt brev: “Vi er skuffede og overraskede”