Marco Paul Wendicke. (PR-foto).

Erfaren profil skal fremme dansk mødeturisme

Sidste år optog turismeudviklingsselskabet MeetDenmark syv nye destinationer. Nu har man ansat en ny projektleder, som skal stå for koordination og udviklingen af mødeturismen.

Turismeudviklingsselskabet MeetDenmark ruster op med ansættelsen af Marco Paul Wendicke, som netop er startet som seniorprojektleder og ansvarlig for MeetDenmarks mødeturismeindsats.

I et opslag på LinkedIn oplyser turismeudviklingsselskabet, at Marco Paul Wendicke kommer med et bredt kendskab til erhvervs- og mødeturismen. Han har mange års erfaring fra hotelbranchen, hvor han blandt andet har været hos Bella Group, Villa Copenhagen, Nordic Hotels & Resorts og Radisson.

Senest har han været salgsdirektør hos Villa Copenhagen frem til 2020 og kommerciel direktør hos Nordic Hotels & Resorts frem til 2024, begge en del af Petter Stordalens Strawberry Hospitality Group.

”Jeg er opvokset på en kro i Sønderjylland, så jeg er flasket op i turismen med en forkærlighed for mødeindustrien. Derfor glæder jeg mig rigtig meget til at arbejde med udviklingen af erhvervs- og mødeturismen på tværs af Danmark – og særligt uden for de store byer,” siger Marco Paul Wendicke om sit nye job.

Skal indfri ambitioner i national strategi
I sit nye job bliver Marco Paul Wendicke ansvarlig for at udvikle, drive og lede MeetDenmarks nye indsats inden for mødeområdet, og han skal sørge for, at ambitionerne indfries i den nye nationale turismestrategi, som vedrører udviklingen af erhvervs- og mødeturismen i hele Danmark.

MeetDenmark bød i øvrigt velkommen til syv nye destinationer sidste år. Hvor det før var Wonderful Copenhagen, VisitAarhus, Destination Nord, Destination Fyn samt Erhvervsministeriet, som var en del af selskabet, er Destination Trekantområdet, VisitHerning, Destination Kystlandet, Visit Fjordlandet, VisitNordsjælland, Visit Sydsjælland & Møn samt Visit Lolland-Falster nu også med.

Marco Paul Wendicke skal være sparringspartner for de nye medlemsdestinationer i arbejdet med at udvikle den lokale mødeturisme.

Han skal også lede større fælles projekter som for eksempel en potentiale- og markedsanalyse, som ifølge MeetDenmark skal hjælpe med at stille skarpt på medlemsdestinationernes erhvervsturismeprodukter, -potentialer og -markeder.

Facilitering af erfaringsudveksling og videndeling på tværs af destinationsselskaberne er også en del af arbejdet, ligesom han også skal udvikle og implementere nye fælles initiativer, som skal fremme den danske mødeturisme.

”Jeg glæder mig til at møde alle mine nye kollegaer og samarbejdspartnere på de danske mødedestinationer og bruge min lange erfaring med international erhvervs- og mødeturisme til at understøtte dem i deres arbejde de kommende år. Det bliver virkelig spændende at bidrage til at skabe et strategisk videns- og beslutningsgrundlag, som destinationerne kan tage afsæt i, og skrue nogle skarpe kompetenceudviklingsforløb sammen,” siger Marco Paul Wendicke.

 

Relaterede artikler:

Syv nye destinationer slutter sig til MeetDenmark

Vil give rygstød til turismeiværksættere

WoCo: Hovedstaden går godt kongresår i møde