Destination Bornholm har netop udgivet et nyt magasin, som skal inspirere øens turister. Ifølge destinationen er tiden langt fra løbet fra det trykte magasin.
Når turister besøger Bornholm, kan de nu gå på opdagelse i et helt nyt magasin, som byder på 180 sider med inspiration og information om attraktioner, overnatningssteder, kunst og kultur, lokale fødevarer, spisesteder, aktiviteter i naturen og personlige historier fra nogle af øens ildsjæle.
Det oplyser Destination Bornholm, som står bag magasinet, i en pressemeddelelse. Her skriver destinationsselskabet, at magasinet som noget nyt beskriver nogle af øens cykelruter, samtidig med at man henviser til en ny digital cykelguide, som Destination Bornholm lancerede i februar.
Magasinet udgives på dansk, engelsk og tysk, og i år indeholder det en miniparlør udi det bornholmske sprog. Det skal få folk til at øve sig på det bornholmske og frembringe et smil på læberne, lyder det.
Fortsætter, så længe der er opbakning
Ifølge Destination Bornholm er tiden langt fra løbet fra de trykte magasiner, selvom der kommer flere og flere ressourcer til at søge information online. Det fortæller Kristina Lindberg fra Destination Bornholm, som er projektansvarlig på magasinet.
”Så længe vi oplever så stor en opbakning til magasinet, som vi gør, giver det god mening for os at lave et trykt magasin. Der er stadig stor efterspørgsel på printmateriale fra turisterne. Men vi oplever også en øget interesse for at læse magasinet online. Derfor er det både og i stedet for enten eller,” siger hun.
Destination Bornholm oplyser, at magasinet aktuelt er ved at blive distribueret på øen. Oplaget lyder på 100.000 eksemplarer og bliver fordelt med 50 procent på øen og 50 procent udenøs.
Fredag den 11. april har 30.000 af Politikens læsere også modtaget kataloget sammen med deres avis, oplyses det. Magasinet kommer også til at blive synligt på landets turistbureauer og tankstationer.
Der har i øvrigt været udskiftning i rækkerne hos Destination Bornholm for nylig. Således stoppede forhenværende direktør Gitte Tvilling den 1. april. I stedet er det Anders Wiberg, som er blevet konstitueret som direktør.
Han bor i Nexø med sin familie og har tidligere arbejdet for DSB, 3, Canal Digital, som digital chef for Kræftens Bekæmpelse og på Bornholm hos Business Center Bornholm.
Relaterede artikler:
Destination Bornholm skifter direktør