Visit Lolland-Falster sætter ekstra fokus på udviklingen af sit turismenetværk og på bæredygtighed. Derfor har man nu ansat en særdeles erfaren profil til at stå i spidsen for opgaverne.
Visit Lolland-Falster styrker nu sit team med projektleder Pernille Wantzin, som skal udvikle og drive destinationsselskabets turismenetværk. Hun får samtidig også ansvaret for udviklingsprojekter om regenerativ og bæredygtig turisme, oplyser destinationsselskabet i et opslag på LinkedIn.
Grunden til, at valget er faldet på lige præcis Pernille Wantzin, er, at hun kommer med stor erfaring fra turistbranchen.
I 10 år har hun været markedschef hos VisitDenmark i Italien, Frankrig og Spanien, hvor hovedopgaven har været at markedsføre Danmark som en attraktiv destination på de tre vigtige markeder.
Vil skabe unik destination
Pernille Wantzin har også mange års erfaring fra hotelbranchen og med at undervise fremtidens talenter. Senest har hun været underviser på Hotel- og Restaurantskolen og har i flere år også undervist på skolen Niels Brock. Hun har desuden været general manager på Grand Hotel Copenhagen og på et hotel i Milano drevet af den spanske kæde Meliá Hotels International.
Hun har også været med til at drive og udvikle hoteller for Radisson Hotels i Danmark, Norge og Italien samt Disneyland Paris. Pernille Wantzin har i øvrigt en general manager-uddannelse fra det kendte Cornell University i USA.
Hos Visit Lolland-Falster bemærker man, at Wantzin dermed kommer til destinationsselskabet med et stærkt markedskendskab og stor turismeerfaring.
Selv siger Pernille Wantzin, at hun ser frem til at bidrage til, at Visit Lolland-Falster kan skille sig positivt ud i fremtiden.
“Jeg er utrolig glad for at blive en del af holdet hos Visit Lolland-Falster. Jeg glæder mig til sammen med turismepartnerne at udvikle bæredygtige turismeoplevelser, der synliggør og skaber en unik destination og tiltrækker besøgende, som vil anbefale Lolland-Falster til andre,” lyder det.
Visit Lolland-Falster arbejder allerede i dag målrettet med bæredygtighed. På sin hjemmeside bemærker destinationsselskabet, at kunder, leverandører, investorer og medarbejdere i stigende grad stiller krav til bæredygtighed i turistbranchen. Her bemærker man også, at der er stort potentiale for turismevirksomheder i at skabe forretning på bæredygtig vis med afsæt i den miljømæssige, økonomiske og sociale bundlinje.
Relaterede artikler:
Destination henter lokal profil som ny direktør