Jan og Julie Vermø satser på at kunne tiltrække gæster gennem fine dining og events. (PR-foto).

Dansk koncern udvider i Jylland

En dansk rejsekoncern og hotelkæde udvider nu på sit helt nære marked med købet af nye kvadratmeter i Jylland. Nu vil man satse på fine dining og skræddersyede events.

Det danske rejsebureau og hotelkæde, Dolphin-gruppen, som driver Dolphin Hotel Herning, Ans Rejser og Dolphin Travel, har en stor udvidelse på bedding. Koncernen har nemlig købt de gamle Midtglas-bygninger på Engdahlsvej i Herning på den anden side af vejen, hvor Dolphin Hotel Herning ligger.

De 1.500 kvadratmeter håber man kan udnyttes på en måde, så der i fremtiden bliver flere overnatninger i Herning, lyder det fra koncernens direktør, Jan Ørum Vermø.

“Vi ønsker at sætte Herning endnu tydeligere på verdenskortet som en by, der er eminent at besøge, hvis man søger hygge, høj service, kulinariske oplevelser, kunst, musik, kultur, natur og engagerede ildsjæle. Indtil videre har vi skabt 11.000 nye turistovernatninger, og med vores nye initiativ håber vi at kunne øge tallet til 16.000 inden 2026,” siger han i en pressemeddelelse.

God mad og arrangementer
De ekstra overnatninger, som Dolphin-gruppen ifølge Jan Ørum Vermø har skabt, er primært hentet hjem i form af weekendophold og Danmarksrejser med udgangspunkt i Herning, hvor man for eksempel tilbyder endagsrejser med bus med besøg til danske attraktioner.

Med købet af Midtglas-bygningerne satser Dolphin på at tilbyde fine dining og større events.

”En ny kunst- og eventhal med plads til 350 gæster og en imponerende loftshøjde på syv meter vil give os mulighed for at afholde en bred vifte af arrangementer og løfte vores weekendoplevelser til et helt nyt niveau – til glæde for både gæster fra hele landet og lokalbefolkningen. Den nye eventscene vil få navnet Dolphin Garage,” fortæller Jan Ørum Vermø.

Julie Vermø, som med Jan Ørum Vermø ejer og er direktør for Dolphin-gruppen, tilføjer, at man allerede i dag har haft succes med at tilbyde kulinariske oplevelser.

”Vi serverer allerede meget mad i forbindelse med ophold, fester og events, og vores køkken har været populært fra begyndelsen. Nu hæver vi ambitionsniveauet og har per 1. december ansat Niklas Ormstrup som ny gastronomichef for hele koncernen, med særligt fokus på at udvikle vores nye madkoncept ‘by Dolphin’. Niklas kommer fra en stilling som køkkenchef på Nr. Vosborg og er et af Danmarks største kokketalenter, der sammen med sit team vil sætte en ny standard,” siger hun.

Konceptet “by Dolphin” vil bestå af en restaurant med takeaway, private dining, fester og pop-up-koncepter, oplyses det.

Fra små til store arrangementer
Man introducerer også konceptet “Tailor-Made by Dolphin,” som tilbyder skræddersyede arrangementer til virksomheder, enten i et af Dolphins otte festlokaler eller hos kunden. Med udvidelsen vil Dolphin nu kunne tilbyde eventlokaler til mellem 12 og 350 personer.

”Vi ønsker at skabe noget nyt og fremadskuende, tilpasset tidens behov, og med unikke samarbejder med kunstnere, lokale partnere og institutioner vil vi skabe en ny grund til at besøge og bo i vores dejlige by. Vi har allerede et stærkt tag i 60 plus-segmentet og vil med de nye tiltag også tiltrække aldersgruppen 35 plus,” fortæller Jan Ørum Vermø.

Dolphin Hotel Herning åbnede i øvrigt i 2019 og er i år blevet en Børsen Gazelle-virksomhed. Udover erhvervsturisme i forbindelse med Herning Kommune og MCH’s store events og messer har hotellet haft en målsætning om at øge belægningen gennem turisme og oplevelser, især ved at satse på populære kunstnere og Danmarksrejser.

 

Relaterede artikler:

Træder ud af ejerkreds i hotel- og rejsekoncern

Bureau har succes med pakkerejser i Danmark

Rejsekoncern overtager midtjysk hotel