Bo Nylandsted Larsen. (PR-foto).

Dansk hotelkæde ansætter ny direktør

Den danske hotelkæde Kølpin Hotels har ambitioner om at vækste. Nu har kæden hentet en særdeles erfaren profil som kommerciel direktør.

Den danske hotelkæde Kølpin Hotels styrker sin organisation med Bo Nylandsted Larsen, som starter i en nyoprettet stilling som kommerciel direktør for hotelkæden.

Den nye direktør kommer med 20 års international ledelseserfaring fra rejsebranchen i rygsækken. Karrieren startede hos SAS, hvor han i 2003 blev udnævnt som salgsdirektør – en stilling, som han bestred frem til 2007. Efterfølgende skiftede han til krydstogtindustrien, hvor han hjalp med at få krydstogtnetværkene Cruise Baltic og Cruise Copenhagen Network på det internationale landkort.

I løbet af sit arbejdsliv har Bo Nylandsted Larsen primært beskæftiget sig med strategisk salg, marketing, partnerskaber samt forretningsudvikling i en række forskellige brancher herunder luftfart, krydstogt og shipping.

”Bo er en kendt personlighed i den danske rejsebranche, hvor jeg har fulgt hans karriere på tæt hold gennem en længere årrække. Da vi fortsat vokser i Kølpin Hotels og retter blikket mod nye målgrupper, har jeg været på udkig efter en stærk kommerciel leder, som kan tage vores virksomhed og brand til det næste niveau. Salg, marketing og partnerskaber er helt afgørende på den del af vores rejse, og jeg ser et perfekt match mellem Bo og Kølpin Hotels,” fortæller Karim Nielsen, administrerende direktør i Kølpin Hotels, i en pressemeddelelse.

Beæret over god velkomst
Selv siger Bo Nylandsted Larsen, at han har takket ja til en utrolig spændende udfordring. Han betegner Kølpins brand som stærkt, og fortæller, at han var tiltrukkket af, at kæden har kunden i fokus.

”Det er enormt inspirerende at mærke den passion og innovation, som hele teamet nærer for den ultimative gæsteoplevelse. Jeg har allerede mødt mit team og ledelsesgruppen, og jeg er enormt beæret over den familiære velkomst, jeg har fået. Offentliggørelsen af Roberta’s Society i min hjemby Aarhus er et tydeligt signal om en vækststrategi, som jeg ser frem til at blive en del af,” siger han.

Roberta’s Society er Kølpin Hotels’ nye hotel og hostel i Aarhus, som åbner i den bygning, der engang har huset Aarhus’ hovedbibliotek, og som var hjemsted for Brøchner Hotels’ designhostel, Book1, indtil en konkurs i marts tvang Brøchner til at dreje nøglen om på hostellet.

Det nye overnatningssted kommer til at være en fusion mellem et hostel og et trestjernet hotel, som alt i alt kommer til at udbyde 455 sengepladser fordelt på 53 dobbeltværelser og 355 senge i sovesale. Sovesalene kommer til at spænde fra fire til 12 senge og inkludere såkaldte mega dorms med 34 senge.

Med det nye hybridhotel og -hostel udvider Kølpin Hotels sit antal af sengepladser markant. Indtil videre har kæden Hotel Sanders med 52 værelser i København, Helenekilde Badehotel med 28 værelser i Tisvildeleje og Tisvildeleje Strandhotel med 24 værelser samme sted.

Ambitionerne er dog større, og således vil man etablere unikke boutiquehoteller både i Danmark og internationalt, oplyser Kølpin Hotels.

 

Relaterede artikler:

Nyt hotel: Dansk hotelkæde lancerer nyt brand

Ny Kystlandet-direktør vil løfte turismesamarbejdet

Destination henter lokal profil som ny direktør