Kok fra Comwell Hotels. (Foto: Comwell Hotels | PR)

Comwell har tocifret millionaftale på plads

Comwell har tilsyneladende fundet den rigtige opskrift sammen med en af den danske hotelkædes samarbejdspartnere, da de to har valgt at underskrive en ny længerevarende aftale.

Når konferencegæster eller turister, der har overnattet på et af Comwells hoteller, fremover sætter tænderne i enten deres morgenmad, en snack mellem de faglige oplæg eller et aftensmåltid serveret i restauranten, vil råvarerne komme fra Dagrofa Foodservice.

Fødevaregrossisten og den danskejede hotelkæde er nemlig blevet enige om, at de vil fortsætte det parløb, som parterne indtil videre har haft i en årrække.

Det udmøntes i, at de har underskrevet en ny samarbejdsaftale, der beskrives som værende længerevarende. Aftalen repræsenterer en årlig værdi på et væsentligt tocifret millionbeløb, oplyser Dagrofa Foodservice i en pressemeddelelse.

Selskabet er en af Danmarks store totalleverandører til foodservicesektoren, og som navnet indikerer er virksomheden en del af den danske dagligvarekoncern Dagrofa, der blandt andet står bag kæderne Meny, Spar, Min Købmand samt Let-Køb.

Vil øge fokus
Michael Christensen, der er administrerende direktør i Dagrofa Foodservice, fremhæver Comwell som værende en samarbejdspartner, der har øje for kvalitet og sætter barren højt, når det handler om udvikling. Der er allerede skitseret flere retninger for fremtiden.

”I den nye samarbejdsperiode kommer vi til at arbejde mere med kulinarisk innovation for at skabe endnu bedre madoplevelser for de mange gæster hos Comwell Hotels. Samtidig skruer vi op for vores fælles fokus på planterig kost og lokale råvarer.”

Ifølge direktøren vil Dagrofa Foodservice også forsøge at bidrage til Comwell Hotels’ ambitioner om at udnytte råvarer bedre, mindske madspild og at få flere plantebaserede retter på menukortene.

Ønsker at udvikle nye tiltag
Hos Comwell Hotels forklarer koncernchef Peter Schelde, at man regner med, at aftalen vil betyde, at fundamentet er på plads, mens de to aktører bygger nye tiltag oven på og udvider det samarbejde, som de i forvejen har etableret.

“I Comwell arbejder vi målrettet på at skabe inspirerende rammer for mødet mellem mennesker og for at fremme mere bæredygtige løsninger i hele vores værdikæde,” siger koncernchefen.

”Med Dagrofa Foodservice som leverandør og samarbejdspartner er vi trygge ved, at vi fortsat kan levere unikke gæste- og madoplevelser og i fællesskab udvikle og søsætte endnu flere tiltag, der blandt andet understøtter vores ESG-strategi.”


Relaterede artikler:

Comwell advarer: Det kan føre til hotel-lukninger

Kæde vil servere egen vin til gæster

Tager første spadestik til 15 etager højt hoteltårn