I 2025 vil den københavnske hotelkæde Brøchner Hotels slå dørene op for endnu et hotelkoncept i Carlsberg Byen. Konceptet er tæt forbundet med kædens Hotel Ottilia, og baserer sig på erfaringer fra lignende koncepter.
Et nyt hotelkoncept er på vej i Carlsberg Byen. Den københavnske hotelkæde Brøchner Hotels er nemlig gået i gang med at transformere 1.200 kvadratmeter i Maltmagasinet til hotelværelser. Hvis alt går efter planen, vil man være klar til at åbne det nye koncept i forsommeren 2025.
Kæden oplyser i en pressemeddelelse, at der er tale om et helt nyt hotelprodukt med et unikt og eksklusivt designudtryk, men som dog er forbundet til det 155 værelser store Hotel Ottilia, som kæden i dag driver i Carlsberg Byen. Derfor kommer gæsterne også til at kunne benytte sig af Hotel Ottilias services så som morgenmadskonceptet Good Morning It’s Organic Breakfast og hotellets fitnessfaciliteter.
“Hotel Ottilia har været en succeshistorie siden åbningen i 2019, og vi er stolte af fortsat at udvikle og bidrage til Carlsberg Byens blomstrende kulturliv,” udtaler Nickolas Krabbe Bjerg, administrerende direktør for Brøchner Hotels.
Vækst gav anledning til tanker om udvidelse
Planerne for en udvidelse opstod, fordi Hotel Ottilia har været i vækst siden åbningen af hotellet i 2019 i de gamle bryggeribygninger ved siden Carlsberg Byens ikoniske elefantport. Samtidig ser man et stort potentiale i selve Carlsberg Byen, som den britiske avis The Guardian har inkluderet i sin top 10-liste over europæiske rejsedestinationer i 2024.
Brøchner Hotels oplyser, at man allerede har gode erfaringer med at drive synergikoncepter knyttet til kædens hoteller. Senest åbnede den familieejede kæde de såkaldte SP34 Apartments – en serie af 26 luksuslejligheder i Indre By, der er tilknyttet Hotel SP34s faciliteter på samme vis, som Brøchner Hotels nu vil tilknytte det nye koncept i Carlsberg Byen til det etablerede Hotel Ottilia.
“Vi oplever en efterspørgsel på innovative og differentierende hotelprodukter. Vores gæster rejser gerne efter et distinkt hotelprodukt med arkitektur og design som destinationen i sig selv. Derfor udfordrer vi hele tiden os selv til at tænke anderledes, når vi skaber produkter. Det nye koncept i Carlsberg Byen bliver endnu en cementering af den ambition,” fortæller Nickolas Krabbe Bjerg, som dog ikke vil gå dybere ned i planerne for det nye produkt.
Det er Brøchner Hotels eget designteam, der vil stå bag renoveringen af de nye værelser i samarbejde med designholdet Laboratoriet og Mette Fredskild samt et rådgiverteam bestående af Arkitema og Wissenberg, som alle før har bidraget den renovering af Hotel Ottilia, som Brøchner tidligere har foretaget.
Brøchner Hotels er udelukkende til stede i København, hvor kæden driver fem hoteller. Det drejer sig om Hotel SP34, Hotel Ottilia, Hotel Danmark, SP34 Apartments samt Avenue Hotel Copenhagen.
Sidstnævnte er aktuelt under renovering, og til foråret 2025 slår Brøchner Hotels atter dørene op for hotellet. Renoveringen er en trecifret millioninvestering, der udvider hotellets kapacitet fra 68 til 91 værelser og ifølge Brøchner hæver standarden fra tre til fire+ stjerner.
Relaterede artikler:
Hotelkæde får overskud efter hostel-konkurs