Hotels.com har foretaget en undersøgelse, som viser, at en meget stor del af de rejsende føler sig overvældet, når de skal booke hotel. Derfor har platformen lanceret en ny prisuddeling og liste over perfekte steder, der skal hjælpe gæsterne.
I denne uge blev en ny prisuddeling i hotelbranchen introduceret af den store OTA Hotels.com. Prisen ”Perfekte Steder” uddeles til et udvalg af hoteller, som rangerer blandt top et procent på Hotels.coms. Prisen skal gennem en datadrevet tilgang vise, hvilke hoteller, der giver den bedste behandling til sine gæster.
I Danmark er det Strawberrys luksushotel og store milliardinvestering Villa Copenhagen og Kølpin Hotels boutiquehotel Hotel Sanders, der løber med prisen.
Konkret bliver de vindende hoteller valgt ud fra data om gæsteoplevelse, som bygger på gæsteanmeldelser, personale og bedømmelser af det enkelte overnatningssteds faciliteter og tilstand, oplyser Hotels.com i en pressemeddelelse.
“De fleste priser bruger kun anmeldelser eller fokuserer kun på luksus. Vores nye pris fremhæver hoteller, der skaber ekstraordinære oplevelser og tager gæsteoplevelsen til et nyt niveau, uanset hvor mange stjerner de har. Denne pris fremmer et effektivt samarbejde – vi fremhæver vores samarbejdspartneres enestående egenskaber, og sammen hjælper vi rejsende med at finde det perfekte sted for dem. Vi håber, at denne pris sætter en ny standard for kvalitet i rejseindustrien,” fortæller Lauri Metrose, senior vicedirektør for global kommunikation hos Expedia Group, der ejer den store bookingplatform.
Udvalg overvælder kunderne
Hotels.com oplyser, at man har foretaget en undersøgelse, som viser, at næsten tre ud af fire rejsende har følt sig overvælde af valgmulighederne, når de skal vælge et overnatningssted.
Samtidig bruger 39 procent af de rejsende mere end 10 timer på at søge efter og vælge det hotel, de skal overnatte på, og 28 procent ender med at give op, fordi de synes, at opgaven er for tidskrævende.
Hotels.com oplyser, at det for danskerne gælder, at 38 procent føler sig begejstrede, når de er på hoteljagt, mens 37 procent føler sig overvældet over mulighederne.
Det er på denne baggrund, at bookingplatformen har lanceret Perfekte Steder, for prisen skal fremover give gæsterne en hjælpende hånd, når de booker.
Ud over de to danske hoteller, som vandt prisen, er flere danske hoteller også med på den samlede liste over ”Perfekte Steder,” som tæller mere 700 overnatningssteder globalt.
Ud over Villa Copenhagen og Hotel Sanders er Hotel Villa Provence, Hotel Randers, Charlottehaven og Nimb også blandt de danske hoteller på listen for blot at nævne nogle af hotellerne.
Relaterede artikler:
Hotelkæde vil tiltrække velhavende gæster med stor herskabslejlighed