Jonas Lilleskov Nielsen. (PR-foto).

Bellagroup kører ny direktør i stilling

Tidligere i år kunne den kommercielle direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena meddele, at han havde fået nyt job hos et færgerederi. Nu er afløseren fundet.

Når vi træder ind i det nye år, kan 35-årige Jonas Lilleskov Nielsen sætte sig i direktørstolen som kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena. Det oplyser Bellagroup i en pressemeddelelse.

I stillingen skal Jonas Lilleskov Nielsen stå i spidsen for det strategiske salgsarbejde, som spænder over en bred portefølje lige fra langstrakte indsatser om at tiltrække store, internationale kongresser i samspil med blandt andre Wonderful Copenhagen til at sikre, at Bella Center kan tiltrække internationale virksomhedskunder, hvad end det handler om store kick-off events, møder eller julefrokoster.

Som kommerciel direktør skal Jonas Lilleskov Nielsen samtidig være med til at drive og udvikle Bellagroups egne eventformater. Det gælder blandt andet Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.

Mange års ledelseserfaring
Jonas Lilleskov Nielsen er blevet hentet til Bellagroup fra en stilling som managing director for den danske og norske del af Selecta, som blandt andet driver snackautomater på danske togstationer. Den nye kommercielle direktør har arbejdet for Selecta i godt tre år, og inden da har han i næsten 13 år arbejdet for Telmore.

Dengang var det i første omgang som kundeservicemedarbejder, men sidenhen arbejdede han sig op gennem koncernen og endte som salgs- og kundeservicedirektør. En stilling, som han beklædte mellem 2018 og 2022. Selv siger den nye direktør, at han vil bruge sin erfaring på at styrke Bellagroups arbejde.

“Jeg ser frem til at tage del i Bellagroups spændende udviklingsrejse, hvor det handler om at løfte et allerede stærkt fundament til næste niveau. Min erfaring fra internationale såvel som nationale markeder gør mig rustet til at sikre, at vi både kan tiltrække de helt store kongresser, og samtidig skabe attraktive tilbud til virksomhedskunder i alle størrelser,” siger Jonas Lilleskov Nielsen.

Han tilføjer:

”Jeg glæder mig til at sætte mit præg på de mange muligheder, Bella kan tilbyde vores kunder, og ikke mindst til at blive en del af Danmarks vel nok mest erfarne team på området. Dem skal jeg lære en hel masse af.”

Bidrager med forandringskraft
Hos Bellagroup glæder administrerende direktør, Christian Folden Lund, sig over, at man har fundet netop Jonas Lilleskov Nielsen til stillingen som kommerciel direktør.

“Med Jonas Lilleskov Nielsen om bord får vi en kommerciel direktør, der bringer både stor energi og dokumenteret forandringskraft til vores organisation. Jonas har en stærk kundeforankret tilgang, som er afgørende for, at endnu flere virksomheder får øjnene op for de unikke muligheder, Bella Center Copenhagen og Bella Arena tilbyder. Hans erfaring med at lede mange forskellige salgsteams gennem transformationer og vækst både internationalt og nationalt bliver en værdifuld styrke,” siger han.

Bellagroup oplyser, at ansættelsen af den nye direktør markerer en vigtig milepæl for Bella Center og Bella Arena. Det er nemlig målet at blive en af Europas førende destinationer for møder, events og kongresser.

Jonas Lilleskov Nielsen overtager i øvrigt stillingen fra tidligere kommerciel direktør, Kevin Helsinghof, som fratrådte stillingen i oktober til fordel for en stilling som øverste chef for salg og marketing hos skibrederiet Gotlandsbolaget, som i år for øvrigt købte færgeruten mellem København og Oslo af DFDS til et beløb, der lyder på 400 millioner kroner.

 

Relaterede artikler:

Dansk brancheprofil retur til København-Oslo-ruten

Erfaren direktør indtager Royal Arena

Københavnsk lejlighedshotel får kendt ny direktør