BC Hospitality Group må igen afskedige medarbejdere, denne gang 75. Omvendt er koncernen nu på plads med en ”langsigtet for plan og kan se fremad.”
Ovenpå nogle historisk udfordrende og svære måneder, siden coronakrisen for alvor ramte Danmark i marts, har BC (Bella Center) Hospitality Group nu en langsigtet og fremtidssikret plan klar for virksomheden.
Men den vil blandt andet koste yderligere 75 medarbejdere jobbet. Ved starten af i år havde koncernen 800 ansatte, med den netop bebudede fyringsrunde kommer antallet af medarbejdere ned på blot 300. Det oplyser koncernchef Allan L. Agerholm til STANDBY.dk
I en pressemeddelelse onsdag formiddag skriver BCHG blandt andet:
”Ingen kan være i tvivl om hvor hårdt turismen er ramt af coronakrisens konsekvenser, globalt og nationalt, med virksomhedslukninger, rejse- og forsamlingsrestriktioner og afskedigelser til følge.
BC Hospitality Group er ikke gået ram forbi, og har gennem de seneste måneder arbejdet på an langsigtet plan, der skal sikre virksomhedens fremtid og så mange arbejdspladser som muligt.”
Samlet og langsigtet plan på plads
Efter gode og konstruktive dialoger med virksomhedens udlejere og bank, er en samlet og langsigtet nu plan på plads. Det skaber ro og betyder, at BC Hospitality Group kan navigere sikkert igennem krisen nu, og frem til tiden på den anden side af coronakrisen, hedder det i pressemeddelelsen.
Til trods for velvillighed og en god plan, ændrer det dog ikke på den kendsgerning, at det har lange udsigter før turismen, og særligt den internationale erhvervs- og eventturisme, er kommet sig helt oven på krisen, skriver BCHG og fortsætter:
”En udvikling som desværre forværres af manglende genåbningsplaner. Dansk turisme tørster efter genopstartshjælp, og der er i skrivende stund ikke fra Folketinget aftalt forlængelse af lønkompensationspakken, ej heller udsigt til fleksibilitet via arbejdsdeling. En yderligere tilpasning af BC Hospitality Group er derfor uundgåelig.”
Allan L. Agerholm, koncernchef og CEO i BC Hospitality Group, siger i pressemeddelelsen:
”Vi er overordentlig glade for den plan der er udarbejdet, det giver os stabilitet og vi kan koncentrere os om at se fremad igen. Når det er sagt, har det en pris at være i en branche, som udover at være ekstraordinært ramt af krisen, også er meget længe om at være oppe på fuld kraft igen.
Til trods for positive takter fra udlejere og bank, betyder det, at vi, på den korte og mellemlange bane, har for mange kolleger. Vi er derfor nødsaget til at tilpasse organisationen til den forventede situation, og må desværre tage afsked med cirka 75 gode kolleger ved udgangen af august.”
Optimistiske toner og nye tider
Selvom BC hospitality Group står foran afskedigelser, er optimismen for fremtiden intakt. Byggeriet af BC Hospitality Groups nye kongres- og multihal, skrider planmæssigt frem og Nordeuropas største kongreshal står færdig i april 2021.
”Der er masser af lys forude og vi har en godt fyldt ordrebog med store kongresser og events fra 2. kvartal 2021 og frem mod 2024/25. Så, vi er her stadig, og glæder os til at fylde huset igen når verden er klar. Samtidig vil vi fortsætte med at kigge på nye muligheder for nye forretningsområder og aktiviteter, da det er vores klare forventning at turismen vil vende tilbage til at sundt niveau på den anden side af coronakrisen. Så, samlet set har vi de optimistiske briller på, selvom det er meget udfordrende tider lige nu,” siger Allan L. Agerholm.
BCHG tæller blandt andet Bella Center og Comwell Conference Center Copenhagen samt tre af Københavns største hoteller, AC Hotel Bella Sky, Copenhagen Marriott og Crowne Plaza Copenhagen Towers, med samlet 1.584 hotelværelser.
Relaterede artikler:
Vrede over ministre på ferie mens hotelbranchen kæmper
Rejsebranchekoncerner i skattely får hjælpepakker