Core Hospitality, der tidligere i år fusionerede med den danske del af Zleep Hotels, løfter nu sløret for konceptet for sit nye hotel i Esbjerg. Det bliver et Marriott-varemærke, som henvender sig til aktive rejsende.
Den danske hoteloperatør Core Hospitality, som driver 14 danske Zleep-hoteller, tre Moxy Marriott-hoteller i Norge og Danmark samt de to nyåbnede Marriott-hoteller i samme bygning i Københavns Nordhavn, Residence Inn og Fairfield, og Kirk Suites i Vejle, har skrevet en kontrakt med ejendomsselskabet Heimstaden om at drive det 117 værelser store hotel, A Place To, i Esbjerg.
Indtil videre har man holdt tæt med, hvilket koncept man havde tænkt sig at tilføre hotellet, men nu afslører Core Hospitality, at det er Marriott-varemærket Element by Westin, som flytter ind i hotellet. Hotellet ligger i det højeste af de tre tårne, som udgør A Place To, der er tegnet af Bjarke Ingels’ tegnestue, BIG.
Der er 100 Element-hoteller globalt, og hotellerne går ifølge Core Hospitality efter sunde, aktive rejsende, som gerne vil beholde en grad af daglig rutine, mens de er på farten, og hotellerne er indrettet til både korte og længere ophold.
”Da vi for første gang blev introduceret til ejendommen, var der ingen tvivl om, at den var ideel til et Element by Westin-hotel med et højkvalitetsprodukt, som gennemgribende benytter af træ i sit indvendige design. Vi er glade for at tage Marriott Bonvoy-rejseprogrammet til en ny destination i Danmark med vores gode partner, Core Hospitality,” fortæller Axel Steinbach, udviklingsdirektør for Norden i Marriott International.
Første danske Marriott uden for København
Når hotellet i Esbjerg får sit nye varemærke i starten af 2025, bliver det det første Marriott Bonvoy-hotel i Danmark uden for København.
Core Hospitality ser blandt andet Esbjerg som en spændende hotelby, fordi byen har en international havn og en strategisk position for vindmølleindustrien. Samtidig ser man det som en generel styrkelse, at Marriott nu også kommer til Jylland.
”Vores udbredelse af Marriott Bonvoy-programmet i Danmark kommer til at have en positiv effekt på hele vores portefølje, fordi det udbreder fordelene ved Marriotts loyalitetsprogram i Danmark og forbedrer kendskabet til varemærkerne. Esbjerg er en god lokation for både leisure- og erhvervsgæster, og det er et marked, som vi er glade for at entrere med stærke ejer- og franchisepartnere,” fortæller Core Hospitalitys administrerende direktør, Peter Haaber.
Relaterede artikler:
Zleep Hotels atter på danske hænder